I STADEN VÄXER INGA BLOMMOR

tre bilder från igår
fredag, älskade fredag, orientera på gympan skulle man men istället blev man inblandad i mordutredningar och krossade fönster, övergivna barnstolar och målarburkar, tog racer moppen i läderdräkt och tog av sig solglasögon i slowmotion. tog en tupplur på barista, åkte fram och tillbaka över hela nacka, äääntligen på djurgården, hade VIP med sitt gröna kort och humöret på topp och tagg till tusen. träffa folk, sprang spökhuset igenom för första gången med händerna för öronen och skrek och skratta som en galning. tryckte in oss i smeten och gick loss på en tjej som inte kunde släppa fram mig, vinnaren trädde fram och sjöng och dansa och skrek så att de stela mänskorna framför mig ägnade konserten åt att hålla för öronen och ge oss dödande blickar. sorry att era liv verkar suga liksom, men hallå vi är på konsert? träffade ännu fler folk och fick tygpåsarna signerade och gjorde grönan till en fet fest. drog med en rosa limo men någon utan pengar spräckte hål på min dröm och jag vaknade till upp och fann mig själv i verkligheten. skrek på några äckliga rikemansbarn som uppenbarligen hatade esteter utan anledning, blev nästan nerslagen men det var det värt. fick gratis glass som någon vid namn Linda åt upp... hemma och titta på hjärnor med pappa. rätt intressant faktiskt.
det var min kortfattade fredagkväll som blev ganska långfattad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0